Dagje dierentuin - Reisverslag uit Nome, Verenigde Staten van Sepp Nieuwegiessen - WaarBenJij.nu Dagje dierentuin - Reisverslag uit Nome, Verenigde Staten van Sepp Nieuwegiessen - WaarBenJij.nu

Dagje dierentuin

Blijf op de hoogte en volg Sepp

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Nome

Een Australische dierentuin is een echte belevenis. Dieren mogen gevoerd en geknuffeld worden en je kunt, voor heel veel dollars, met een python, zoutwaterkrokodil, wombat of koala op de foto. Verder mag je de wallabi's in hun verblijf opzoeken en lopen de kangoeroes vrij in het park rond. En uiteraard kun je getuige zijn van het voederen van grote krokodillen die het vlees met klappende kaken uit de handen van de verzorgers grissen.
Dit kan allemaal in de Billabong Sanctuary in Townsville waar wij vandaag een bezoek aan hebben gebracht. Eigenlijk is het geen echte dierentuin, maar een opvangcentrum voor zieke, gewonde of gevonden inheemse dieren. In eerste instantie kwam het ons allemaal wat circusachtig voor, maar al snel kwamen we er achter dat er juist heel veel over de dieren wordt verteld en dat dat eigenlijk best leerzaam is. Sepp vond het vooral heel erg grappig allemaal. Hij heeft zichzelf afgelopen week een raar soort neplachje aangeleerd, dat hij tijdens de dierenshows graag ten gehore bracht. Toen de dingo-verzorger (een Dingo is een wilde hond) juist aan het uitleggen was dat deze diersoort ernstig wordt bedreigd, lachte Sepp zich hardop helemaal suf. Toen de verzorger hem via de microfoon vroeg of dat nou echt allemaal zo grappig is, reageerde Sepp door nog harder te lachen. En toen moest natuurlijk iedereen om Sepp lachen.
Misschien hadden we hem daar een middagje moeten achterlaten. Kan iedereen met hem op de foto. Af en toe wel voeren, dan lacht ie het leukst.

• 22 Augustus 2016 - 09:58

Gonny En Peter:

Goedemorgen Pascal,Annelien en de kleine Sepp.

Nou die Sepp dat is een grappenmaker zeg,hij heeft zo wel al die mensen aan t lachen gebracht had er wel bij willen zijn wat een grapjas.
    En zijn jullie ook nog op de foto geweest met een of ander dier?
    Nou dat zal best een leuke dag geweest zijn in de dierentuin met de kleine Sepp.
    Nou nog veel plezier en we wachten t volgende bericht weer af van jullie.

Groetjes :Peter en Gonny

• 22 Augustus 2016 - 09:59

Anneke:

Hallo,
    Krijg net jullie bericht binnen terwijl ik aan het mailen was. Dus een heel bijzondere dierentuin. En Sepp stal de show met zijn lach. Dat had ik wel eens willen zien.

Hier is het op dit moment regenachtig, maar in de loop van de week zal het weer beter worden volgens de berichten. Gr. Ma en Pa