Snorkelen en aardbevingen - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Sepp Nieuwegiessen - WaarBenJij.nu Snorkelen en aardbevingen - Reisverslag uit Jubilee Pocket, Australië van Sepp Nieuwegiessen - WaarBenJij.nu

Snorkelen en aardbevingen

Blijf op de hoogte en volg Sepp

01 Januari 1970 | Australië, Jubilee Pocket

Vandaag was weer een fantastische dag. We hebben met een catamaran een cruise langs de Whitsunday-eilanden gemaakt. De zee is hier blauwer dan blauw en de stranden witter dan wit.
Onderweg hebben we gesnorkeld. Om en om zodat een van ons bij Sepp kon blijven die zich ondertussen heerlijk op het strand vermaakte met het verzamelen van schelpjes.
Het snorkelen was echt geweldig. Het lijkt net of je je hoofd in een tropisch aquarium steekt. Overal vissen om je heen en wuivend koraal onder je.
Sepp heeft zich de hele dag fantastisch gedragen. Aan boord heeft hij zich goed met de Duplo vermaakt. En natuurlijk trok hij ook hier weer de aandacht met zijn guitige koppie.
We hebben vandaag ook nog iets heel vreemds meegemaakt. Na het snorkelen zaten we op het strand toen het ineens ging donderen als het onweerde. Alleen kwam het onweer niet uit de lucht maar uit de grond! Alles schudde ineens. Het duurde maar heel kort. Terug aan boord bleek het een aardbeving te zijn geweest met een schaal van 5.8! Het epicentrum lag een stuk verderop in zee.
Hebben we dat ook weer meegemaakt!

• 20 Augustus 2016 - 06:40

Nel Van Diggelen:

Hallo Annelien,Pascal en Sepp,
    De laatste drie reisverslagen weer gelezen.Wat zien en beleven jullie veel. (Hebbeb wij hier maar een saai leventje). Witte stranden en blauwe zee.Schitterende naruur.De prachtige
    Vogels die jullie daar zien.Het lijkt me ook geweldig om walvissen van zo dichtbij te bekijken.
    ( wel angstig zeker om die aardbeving mee te maken.Gelukkig niet ernstig)
    Mooie natuurfoto's krijg ik te zien.Ook de foto's van Sepp zijn leuk.Die heeft het volgens mij ook goed naar z'n zin.

Geniet nog van jullie avontuurlijke en mooie reis. Groetjes. tante Nel